Op de plaats van bestemming - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Vries - WaarBenJij.nu Op de plaats van bestemming - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Vries - WaarBenJij.nu

Op de plaats van bestemming

Blijf op de hoogte en volg Aukje

03 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Zo, dit was vandaag een lange dag, alhoewel het voor jullie inmiddels alweer gisteren is. Ik heb hier namelijk met Nederland een tijdsverschil van 5 uren. Op 2 september stond de reis naar Paramaribo, Suriname op de agenda. Het afscheid nemen op Schiphol vond ik een moeilijk moment, het besef dat ik mijn ouders, maar ook alle andere dierbaren voor 5 maanden moet missen hakte er toch wel even.

De vliegreis naar Suriname was lang (9 uren), maar is zonder problemen verlopen. Oké oké, op een beetje turbulentie na dan. Ik vloog met de KLM en ik moet zeggen dat de service echt helemaal TOP is, erg relaxed. Iedereen heeft een eigen schermpje waarop hij/zij films, serietjes kan kijken, muziekje luisteren of een game kan spelen. Ik heb dan maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om o.a. Spijt, Life op Pi & Moordvrouw te kijken & ik kon het natuurlijk niet laten om even naar de muziek van Marco Borsato te luisteren. Daarnaast was het eten en drinken prima verzorgd.

Eenmaal geland op Zanderij te Paramaribo viel het mij gelijk op dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn & serieuze interesse tonen. Daar kunnen veel mensen in Nederland nog wat van opsteken. De ´taxi-reis´ van het vliegveld naar mijn tijdelijke huis was nog best een redelijke rit. Wat meteen opvalt is dat veel mensen hier leven/wonen in kleine huisjes & dat de kinderen veelal buiten spelen op blote voeten.

Op dit moment lig ik languit op mijn bed om deze log te schrijven. Ik hou het dan ook kort, omdat ik best wel moe ben & zo dan ook een poging ga doen om te slapen. Echter is dat nog maar even de vraag of dat wel gaat lukken, want wat is het ontzettend warm zeg. Maar over de warmte zal ik niet klagen, waarschijnlijk ben ik daar snel genoeg aan gewend.

Ik zal van de week snel weer een nieuwe log schrijven, mogelijk ook met een aantal foto’s van o.a. mijn kamer & het huis. Alleen even uitvogelen hoe dat werkt op deze site.

Voor nu welterusten en een dikke kus voor jullie!

  • 03 September 2013 - 02:40

    Tamara:

    Omdat ik nu in Orlando zit hebben wij maar 1 uur tijdsverschil. Fijn dat je goed bent aangekomen en zeker na zo'n lange reis is het logisch dat je moe bent. Ik ben benieuwd waar je verblijft en hoe het er daar allemaal uit ziet.
    Leuk Een om zo op de hoogte te blijven van jouw reis. Voor nu slaap lekker!!

  • 03 September 2013 - 06:08

    Lysbet:

    Heey Aukje, wat een lange reis inderdaad. Ben blij dat je goed aan bent gekomen. Ik zou zeggen te rusten en heel veel plezier daar!

  • 03 September 2013 - 06:46

    Martijn:

    Fijn dat alles goed is gegaan.
    Eerste indrukken zijn positief , hou dat vast.
    De warmte went wel naar paar dagen.
    Toen ik in Indonesië zat , ging ik van 2 graden naar 40 graden.
    Maar dat went vrij snel.
    Zet hem op Aukje.

    Xx Martijn

  • 03 September 2013 - 07:54

    Monique:

    Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat je veilig bent geland.
    Want het is toch een heel end.
    Nu kan je avontuur het beginnen.
    Ben dan ook erg benieuwd naar verslagen van alles wat je doet en mee maakt!
    En waar je verblijft!
    En nu lekker slapen!
    Xx Monique

  • 03 September 2013 - 08:05

    Jelmer:

    Hey Aukje!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen! :-)
    Maak er een super ervaring van!!

  • 03 September 2013 - 08:23

    Sjoukje:

    Fijn dat je goed bent aan gekomen. Nu kan je avontuur echt beginnen. Spannend maar vast leuk. Veel plezier en succes. Ik ga je volgen.
    Xx Sjoukje

  • 03 September 2013 - 08:52

    Jolanda:

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent Aukje. Kan me voorstellen dat het moeilijk was om afscheid te nemen van je ouders en alle andere lieve mensen. Heel erg leuk dat je ons via deze pagina meeneemt in je avontuur. Ben heel benieuwd naar je huisje. Hoop dat je een goede nacht hebt gehad.

    Veel plezier en ga onwijs genieten van je avontuur.


    Liefs Jolanda -xxx-

  • 03 September 2013 - 09:28

    Robin:

    Fijn om te lezen dat alles zo goed is verlopen. Hoop snel weer wat te lezen! Xx

  • 03 September 2013 - 10:08

    Nathaniël:

    Super Aukje,

    Heel veel plezier en succes.
    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen.

    Groetjes Nathaniël

  • 03 September 2013 - 15:17

    Sash:

    Hey meis, fijn dat je goed bent aangekomen als je vandaag de training wil bijwonen hoor ik 't wel maar meld me dan gelijk waar je verblijft zodat ik je dan kan ophalen Xoxo
    Groetjes Stephanie...

  • 03 September 2013 - 15:30

    Danielle Cox:

    Hey lieverd wat fijn dat je goed bent aangekomen..............Ben wel heel benieuwd naar fotootjes hihi....

    Dikke kus Danielle

  • 04 September 2013 - 01:41

    Heit En Mem:

    hey skatje

    wij zijn blij dat je goed bent aangekomen maak er een super tijd
    van en geniet ervan ,we houden van jou

    groetjes heit en mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aukje

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 15460

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Februari 2014

Stagereis naar Suriname, Paramaribo

Landen bezocht: